Oplever undervisere eller elever problemer med Mit Niels Brock, UMS o.lign og har spørgsmål hertil, eller har problemer i relation til IT og netværk, skal dette fejlmeldes på helpdesk.brock.dk.

HUSK at du kan finde svar på langt de fleste spørgsmål relateret til IT på Mit Niels Brock – link findes nederst på Mit Niels Brock under navnet IT-Helpdesk. Guides til brug af Mit Niels Brock for undervisere er tilgængelige på digitalnielsbrock.dk.

Login til HelpDesk

Når du skal fejlmelde gennem HelpDesk skal du logge ind gennem knappen brug selvbetjenings-portal.

OBS du skal ikke bruge din fulde mail, men kun dit brugernavn til at logge ind med. Er din mail eksempelvis aaa123@niels.brock.dk skal du logge ind med brugernavnet aaa123.

Herfra har du mulighed for at følge op på dine allerede fejlmeldte sager (vælg ikonet aktuelle sager) eller oprette en ny sag i systemet (vælg ikonet fejlmelding/ny sag).

 

Fejlmeldinger til IT

Problemer relateret til IT, dvs. netværk, login-problemer, lån og reparation af computere, printerproblemer mv. skal rapporteres til IT i HelpDesk.


1. Vælg ikonet Til IT afdelingen, for at rapportere sager til IT.
2. Vælg type af sag. Hvis ikke der er en matchende type vælges anden fejlmelding.
3. Indtast de efterspurgte oplysninger og tryk på ‘send-ikonet’. 

 

HUSK at være tydelig i din beskrivelse af problemet, notere hvor problemet finder sted og for hvem. Noter også kontaktoplysninger og hold dig opdateret på din sag løbende.

 

Fejlmeldinger til Learning Hub (Mit Niels Brock)

Problemer og spørgsmål relateret til funktionalitet og brug af Mit Niels Brock, som ikke omfatter login problemer, skal rapporteres til Learning Hub.

HUSK at der findes guides til brug af Mit Niels Brock på digitalnielsbrock.dkDer kan dog efterspørges udvikling af manglende guides o.lign. gennem HelpDesk.

1. Vælg ikonet Mit Niels Brock/Moodle, for at rapportere sager til Learning Hub, om funktionalitet og brug af Mit Niels Brock.
2. Vælg type af sag. Hvis ikke der er en matchende type vælges anden fejlmelding.
3. Indtast de efterspurgte oplysninger og tryk på ‘send-ikonet’. 

 

DET ER VIGTIGTat du giver en så detaljeret beskrivelse af problemet som muligt. Vedhæft gerne skærmbilleder, links til rum eller opgaver som er i sammenhæng med problemet og oplysninger på hvem problemet opstår for, hvis ikke det er dig selv. Husk at holde dig opdateret på din sag løbende.

 

Fejlmeldinger til Skolebetjente

Problemer og spørgsmål relateret til lys, lyd, vand, toilet, inventar, adgang, nøglebrikker o.lign. skal rapporteres til Skolebetjentene.

1. Vælg ikonet Til Skolebetjente, for at rapportere sager til din lokale skolebetjent.
2. Vælg ikonet for den afdeling henvendelsen drejer sig om.
3. Vælg hvilken type sag din henvendelse drejer sig om, hvis ikke der er en matchende type vælges anden fejlmelding.
4. Indtast de efterspurgte oplysninger og tryk på ‘send-ikonet’. 

 

HUSK at være tydelig i din beskrivelse af problemet, notere hvor problemet finder sted og for hvem. Noter også kontaktoplysninger og hold dig opdateret på din sag løbende.