Hvis du vil oprette et nyt team til din klasse, dig og dine kolleger eller privat, kan du følge denne korte guide.

  • Klik herefter på Deltag i eller opret et team i bunden af den hvide menu til højre for bjælken.
  • Du har nu mulighed for enten at oprette et team eller blive medlem af et team (du skal bruge en deltagelseskode for at få adgang til eksisterende teams). Klik på Opret et team.

  • Du kan vælge mellem fire forskellige typer af teams. Vi anbefaler, at du gør brug af Hold til dine klasser, PLC’er eller Alle til videndeling mellem dig og dine kolleger.
  • Navngiv dit Team og tilføj en beskrivelse. Klik på Næste.
  • Hvis du vælger at bruge Hold, har du mulighed for at tildele medlemmerne i kategorierne studerende eller lærere. Søg på personens navn eller e-mail i søgefeltet (du kan fremsøge alle ansatte og studerende på Niels Brock). Klik på Tilføj. (Du behøver ikke tilføje medlemmer, når du opretter rummet, man kan altid gøre det senere).
  • Afslut ved at klikke på Luk. 
  • Roller i Teams

    Udover at kunne vælge at tilmelde medlemmer som enten lærer eller studerende, hvis du vælger Teams-typen Hold, kan man generelt skelne mellem rollerne ejer og medlem. Rollernes muligheder kan defineres gennem teamets indstillinger, som du finder her.

    Studerende vil automatisk klassificeres som medlemmer, og har færre muligheder for at slette, redigere og tilføje ting til kanalerne. Man kan definere rollerne yderligere i indstillinger.
    Lærer vil automatisk klassificeres som ejer og kan slette, rette og tilføje i alle typer materialer tilgængeligt på kanalerne.

    Som ejer kan du altid ændre et medlems rolle, men vi anbefaler IKKE at bruge ejer-roller til elever på et klasse-team.