Auto-opret grupper Auto-opret grupper

Auto-opret grupper

Underviser kan auto-oprette grupper, hvis man ønsker at gruppemedlemmer sammensættes i tilfældige grupper. Som automatisk får gruppenavnet gruppe 1, 2, 3 osv. eller gruppe a, b, c osv.

  1. Stå i det Rum du vil oprette grupper i
  2. Slå Rediger til og Klik på ‘Administration’
  3. Scroll ned i menuen til ‘Mere …’
  4. Klik på Brugere og vælg Grupper
  5. Vælg ‘Auto-opret grupper’
  6. Vælg Navngivningsmønster, om grupper skal hedder gruppe 1,2, 3 eller gruppe a, b, c
  7. Vælg om Auto-opret skal baseres på antal grupper eller antal medlemmer i grupper?
  8. Herefter vælges: antal grupper eller antal gruppemedlemmer
    1. Skriv navn på den gruppering de auto-oprettede grupper skal bo i, så man nemt kan tilknytte den til opgaven hvor der evt. skal afleveres. Se mere herom nedenfor

    Tilknyt grupper til den OPGAVE hvor de studerende fx skal aflevere.

    1. Opret den opgave, hvor de studerende skal aflevere
    2. Vælg ”Indstillinger for gruppeaflevering”
    3. vælg JA til ”De studerende afleverer i grupper”
    4. Under gruppering vælges den gruppering, du oprettede tidligere
    5. Under ”Almindelige modulindstillinger” vælg Gruppetilstand ”separate grupper”, for så er det nemmere at give feedback/karakter samlet til en gruppe adgangen
    6. Gem