Niels Brock Digital

Hvad kan vi hjælpe dig med?

OneNote

Opret Onenote notesbog

Der er flere steder du kan tilgå dine notesbøger fra OneNote og dermed oprette nye notesbøger. 

Bemærk!: dine OneNote notesbøger gemmes automatisk løbende mens du arbejder i dem. Du kan altid finde dine notesbøger og notesbøger delt med dig i dit Onedrive på office.com

 

Office.com

  1. Log på med din Niels Brock mail på Office.com
  2. Vælg OneNote mellem dine Microsoft apps, for at se alle dine notesbøger. Eller klik direkte på 
    + Start ny og vælg OneNote-notesbog. 
  3. Går du til OneNote, klik herefter  på + Ny i øverste venstre hjørne og vælg tom notesbog.
  4. Når du bliver bedt om det, kan du angive et navn til den nye notesbog. Klik eller tryk på Opret.
  5. Når OneNote har oprettet den nye notesbog, skal du klikke eller trykke på knappen + Sektion i bunden af siden. Sektionerne indeholder de sider i din notesbog, hvor du tager noter.
  6. I dialogboksen Sektionsnavn skal du angive et passende navn til den nye sektion og derefter klikke eller trykke på OK.

 

OneNote

  1. Har du allerede OneNote åben, enten online eller i appen, klik på Notesbogliste ikonet øverst til venstre i den eksisterende notesbog, for at åbne en menu med alle dine notesbøger. 
  2. Klik herefter på +Notesbog i bunden af den nye menu. 
  3. Når du bliver bedt om det, kan du angive et navn til den nye notesbog. Klik eller tryk på Opret.

    OneNote skifter til den nye notesbog, der indeholder en ny sektion, og en ny, tom side.

  4. Når OneNote har oprettet den nye notesbog, skal du klikke eller trykke på knappen + Sektion i bunden af siden. Sektionerne indeholder de sider i din notesbog, hvor du tager noter.
  5. I dialogboksen Sektionsnavn skal du angive et passende navn til den nye sektion og derefter klikke eller trykke på OK.

 

OneDrive

  1. Du kan også oprette nye notesbøger direkte fra dit OneDrive. Klik på +Ny i den øverste menu og vælg OneNote-notesbog. 

  2. Når du bliver bedt om det, kan du angive et navn til den nye notesbog. Klik eller tryk på Opret.
  3. Når OneNote har oprettet den nye notesbog, skal du klikke eller trykke på knappen + Sektion i bunden af siden. Sektionerne indeholder de sider i din notesbog, hvor du tager noter.
  4. I dialogboksen Sektionsnavn skal du angive et passende navn til den nye sektion og derefter klikke eller trykke på OK.

Dele af guides er lånt fra office.com